måndag 7 februari 2011

Glömde

säga hur SJUKT imponerad jag är av den fantastiska M och hennes nya dotter. Vilket otroligt mod och principfasthet att föda barn hemma, i en barnpool i sitt vardagsrum! Tanken svindlar. Ingen bedövning, ingen läkare (även om snäll läkare faktiskt fanns på krypavstånd ifall att), bara snäll barnmorska och naturmediciner.. Och betänk då att en barnbassäng full av rent varmt vatten i Indien innefattar ett 30 tal specialbeställda sådana där stora 3o l gym-vattentankar med dricksvatten, värmda på ett antal gasplattor i köket.. B fick hjälpa till att bära vatten i 45 minuter.

Jag fick gå promenad med hund Iddly, som alls inte kunde förstå varför han var tvungen att hänga med grannens tröttsamma golden retriever, istället för att gå hem till matte när vi var precis utanför hans dörr. (Det slutade med att jag fick bära honom sista biten eftersom han vägrade gå ett steg till bort från sin dörr.) (Tur att Iddly är en sån liten och behändig hund.)

Sen åkte vi hem till snälla Shiraz där jag förlorade ännu mer pengar på poker. Jag borde antagligen inte få vara med. (Vet inte om det är bra eller dåligt att jag fortfarande ser Rupies som låtsaspengar.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar