måndag 30 april 2012

Firar Valborg med att se Valborg på teve.

Fint att nån hjälper till att packa upp i alla fall.
Just överlevt låååååång vecka med gravidförkylning (as in no näsdroppar eller nånting annat som kan göra livet lite roligare) projektpresentationer och manusstopp vecka på jobbet, bo i koffert hos mor o far medan B slitit som ett djur för att ställa i ordning lägenheten till Dags ettårskalas för 38 pers som var igår... Woho! Skulle eg. vart på sockerbelastning (gå upp i svinottan utan frukost för att sitta på MVC och dricka två glas mättad sockerlösning och känna skakningarna sätta in..) klockan åtta imorse också, men min kropp glömde helt lägligt bort det och tog sovmorgon istället. Idag har vi

  • tagit sovmorgon
  • slappat i soffan
  • packat upp resväska
  • promenerat i Slottsparken
  • ätit massor med lunch och kanelbullar i sagda park
Ikväll ska vi

  • äta ankbröst med sparris
  • kolla på när andra firar Valborg på teve
  • äta jordgubbar

Otroligt nöjd med denna ansvarsfördelning.

1 kommentar:

  1. Very well. Very well indeeed!

    Kontrar med min egen Valborg i form av:

    - Extrainkallad till 8h arbetsdag - (det är JÄTTEVIKTIGT att du kommer!) där internet låg nere. Kändes mycket 90-tal. Tur att det finns excel.
    - Konstaterandet av att jag skiter nog i Valborg helt och hållet.
    - Vändningen på vägen hem.
    - Solsken i Vitabergsparken, sällskapet från Gävle som går vilse i stan med grillen.
    - Hungern!
    - En flaska Törley och cancergrillad korv med potatissallad.
    - Mellanstop med mojitos på Little Persia.
    - Hemmafesten i en rivningskåk i gamla stan.
    - Det lilla majbålet på gården.
    - Vårpromenad hem till fågelkvittret.
    - Uppvaknandet den 1 maj med brasdoftande hår och suget efter pannkakor.

    Känner mig på det hela också ganska nöjd. Nu tänkte jag nog ta min John le Carré och gå till parken. Prata senare?

    SvaraRadera