tisdag 11 december 2012

Livspusslet


Jag har knäckt det. Jag vet hur man gör för att slippa bråk och skrikande barn. Vill ni veta hur jag gjorde? KLART ni vill! Jag erkänner att det här med att lägga en hel dag på tvätt med sina barn inte var något vinnande koncept, men jag är inte sämre än att jag kan ändra mig. Dagens succé var enkel att uppnå - en stadig frukost med mycket protein (läs stekta saker som ägg och halloumi), följt av en snabb sorti. Jag eliminerade helt enkelt allt tråkigt - disk, undanröjning av frukost, städning, personlig hygien, och tog med mig Skrutten och hans bror ut i snön. Efter att Skrutten jagat fåglar i parken i trekvart (fåglarna vann, Skrutten är inte särskilt snabb i sina thermobyxor.) gick vi in och fikade på Gateau, sen hem. Efter mastodont utflykten var barnet så trött att det somnade av sig självt och eftermiddagen har vi ägnat åt att ligga i badet tills fingrarna blev helt skrynkliga.

Det är mkt enkelt. Man bara låter bli att göra någonting tråkigt överhuvudtaget och ger sina barn kakor istället för lunch, så blir ingen arg eller ledsen. TADAA! Vägen till Lycka stavas Socker och snabba kolhydrater. Till er som inte ännu har barn eller B om du läser det här - VARSÅGODA.

Ps. Vi åt faktiskt lunch också. Klockan fyra åt vi uppvärmd Pasta Carbonara, utan Carbonaran, som mest smälte av i micron. Pasta alltså. Mmmm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar