lördag 30 december 2017

Tjuvlyssnat







A: Om du ger mig legobiten så får du Tusen dollar!

B #eftertänksamt: Du haj inte tusen dollar.

A: Nää, men när jag får det .. Då får du Tusen dollar!

B: .. jag kommej ändå inte få de.

Alltså, den krassa insikten hos femåringen här. (Det blev ingen transaktion.)


På vår resa har jag levt en massa, men inte skrivit så mycket. Inte helt förvånande. 

Så får det vara. Jag tror inte vi hade kunnat göra det bättre på något annat sätt. Nu har vi varit hemma i blåsten och regnet ett par veckor och Kalifornien känns redan långt borta. Året som gick blev inte alls som jag väntat mig. Det blev mycket bättre. Barnen har blivit långa och spinkiga (jämfört med innan då.) Har ingenting att lova inför imorgon. Tänker ta en dag i taget som vi gjort året som gick. Det blev ju ganska bra.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar