onsdag 18 augusti 2010

Just vaknat

till efter senaste slängen av matförgiftning. Hittar ett mail från vice principal om staff evaluation som påbörjas i augusti. De ska tydligen sitta m på mina library classes och utvärdera mig. Det betyder att jag måste uppfinna något riktigt arbete åt eleverna att syssla med.Voj voj.. Känns just nu totalt övermäktigt. Men så är det ju när man inte är så pigg.

Har stora planer för morgondagen, på morgonpromenad runt sjön, besök på ostaffären för att köpa parmesan och matlagning. Känner mig just nu hjärtligt trött på grönsaksguck med koriander och vill bara ha en JÄTTESTOR blodig biff. Helst på Möllan. Så ni vet var ni kommer hitta mig vid vår hemkomst. Alla dagar. Indien är ett fantastiskt ställe för vegos, men för inbitna köttälskare.. not so much.

På pluskontot är vårt nya mysloft med projektor och hemmabygd filmduk - nu jäklar ska här kollas på film! Och sista säsongen av SATC som jag aldrig sett. Även klarat av Independence day i helgen (konkurrerande gatudisco i hela stan. Indien sysslar inte med socialstyrelsens rekommenderade begränsade ljudnivåer. Mer med allsång i megafon från 6 på morgonen och framåt. ) , basat över min första hike. Inte meningen att jag skulle bestämma, skulle bara hänga på som hangaround men så blev det alltså inte. Istället ensamt juridiskt ansvarig för 50 grälsjuka tonåringar. De MÅSTE gå minst två A-hiker per termin, vilket inte gör under för deras attityd. Men det gick bra det med, vi hade alla med oss hem igen. (Lyckades egenhändigt avstyra slagsmål mellan två 14åriga surputtar!) Även om vi med nöd och näppe undvek stort manfall på sista sträckan förbi alla street vendors som säljer snacks.. Och det VAR faktiskt rätt magisk utsikt på en del sträckor.

Fast redan bestämt mig för att endast följa med igen på villkor att jag INTE är ansvarig för gänget. Det är rätt utmattande. Bara detta att konstant skrika åt folk för att få dem att röra på sina förväxta gympaskor. Blir aldrig nån bra gympafröken av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar