söndag 10 oktober 2010

Master of my universe.

Har idag egenhandigt besegrat tva fem centimeters balgetingar som bestamt sig for att flytta in. Efter den bravaden var jag sa trott att jag fick ga och lagga mig en stund. (De var verkligen fullstandigt javla enorma.) Eftersom jag impregnerat storre delen av huset med supergift mot insekter, insag jag sedan att jag skulle bli tvungen att flytta (Insektsmedel i Indien ar inte att leka med och jag ar inte jattemycket storre an balgetingarna.) Sa nu bor jag pa kontoret. Atminstone ett tag. Kampar med att installera Skype pa datorn (47% fardigt, ca 9 minuter kvar) och att inte ata hela skalen kakor som Thomas sa omtanksamt kom barande pa sa fort jag visade mig.

Kande mig lite dum nar jag antligen lamnade huset och insag att jag missat en dag ute i solen. A andra sidan vagrar jag svensk-angest-ut-och-lek-i-det-fina-vadret. Ooorkar inte. Ville ju hellre lasa min bok. Nej, inte den svara indiska bokcirkelboken Sunlight on a broken column. Jag regredierar och laser Michael Ende hogt for mig sjalv. Den oandliga historien ar fortfarande kanske den basta boken. (Ja jag vet att jag innan sa att det var Tove J, men jag forbehaller mig ratten att andra mig. Alltid. Och andra mig tillbaka igen. Det ar bara galningar som envetet haller fast vid sina principer till varje pris. Sa de sa.)

Ska snart slacka ned och ga pa sondagmiddag hos M och alla hennes katter och hundar. Det ser jag framemot. God sondag pa er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar