söndag 5 september 2010

Skolmat


4 kommentarer:

  1. Jag tycker det ser skitgott ut! Om du tänker dig att det istället skulle stå en tallrik falukorv och makaroner (vet du hur lång tid det tar att äta en hel falukorv om du är den enda som äter av den??? Jag hade HELT glömt. Det tar JÄTTElång tid. SÅ du vet.) framför dig varje dag i en vecka så skulle du nog gnälla lite mindre ;-). Fast ikväll ska jag äta rödbetor! Mums.

    SvaraRadera
  2. Ser för övrigt bättre ut än all den skolmat jag någonsin fått på någon av mina skolor. Kan du inte förklara vad det är i de olika groparna? Riset är jag med på och brödet - men vad är resten för någe?

    SvaraRadera
  3. Hm.. langesen jag tog bilden. Jag tror att det ar fisk.. eller kyckling. Det ar det som ar det trakiga - oftast ar det sa friterat sa det kan va vilket som.. Sen ar det ris med dahl, det far man VAARJE dag. Och lite olika gronsaker. Maten har ar oftast bra faktiskt, men just det dar m samma samma, dag ut och dag in kan man trottna pa. Falukorv, nagon?

    Forresten ar det uppenbart att du inte vet vad man gor m falukorv. Man gor stroganoff (overlagset godast) av alltihop o sen fryser man in, sa man inte behover ata det varje dag i en vecka. Vasego alskling. Puss! ;)

    SvaraRadera
  4. Jejeje. Den kunde ju varit samma och äcklig. Tänk på det. Och angående falkorven så vet jag att man gör stroganof och fryser in, men nu är det så att inte bara antalet kvadratmeter minskat iom min flytt från förra lägenheten, utan allting I den har också minskat och jag har därmed gått från att ha en hel frys till att ha ett FRYSFACK - som jag dessutom måste DELA, men en VEGETARIAN. Då blir dte inte så mycket plats för tjogvis meg lådor stoganof i frysen som man kan äta när man vill. Då blir dte så att man måste äta det som finns i kylen - JÄMT.
    Så nu, har jag också gnällt lite. :-P

    SvaraRadera