måndag 24 januari 2011

Ännu en livsfarlig dag tillända

Började min morgon med att välta ned badrumsskåpet. Hur eller varför tänker jag inte förtälja (det är min ensak). Bara kände måndagskänslan sippra in medan jag städade upp våra saker och öppnade fönstret eftersom badrummet nu luktade starkt och gott av sönderslagen Rive Gauche. Även olustig känsla av att en inte-så-bra-dag just tagit sin början.

Nu när klockan närmar sig halvsex kan jag med lättnad konstatera att det faktiskt var det sämsta som har hänt idag, det blev inte värre än så. (Det är det här som kallas för att "ropa hej") Bara grämer mig att jag sitter på kontoret fortfarande och letar beanbags på nätet, istället för att leta efter pantern som tydligen är lös på våra vänners compound 10 minuter härifrån. Kanske lika bra å andra sidan, är nu så tjock att jag nog inte fixar att springa ifrån en panter. Men det hade vart nåt att se - en panter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar