söndag 16 januari 2011

Fotboll.

Om man bor i Kodai och jobbar pa KIS sa maste man agna minst tre kvallar/helger varje termin at Chaperone duty. Det betyder att man maste overvaka de sma barnen pa deras filmkvallar, danser, idrottsevenemang eller pyssel, sa att de inte agnar sig at oegentligheter som hangel, sprit eller bankran etc. I fredags var jag uppskriven for att overvaka en fotbollsturnering. (Alla som kanner mig vet vilken hangiven fotbollssupporter jag ar.) B var uppskriven for att vara med och spela i fotbollsturneringen. I guess its a Guything.

Var dar vid sjutiden iford vantar, halsduk, benvarmare och kangor for att slippa frysa. Det hjalpte inte. Blev genast belonad med den viktiga sign out listan som alla som har trottnat maste skriva pa for att fa ga hem. Inget far en att kanna sig viktigare an en clipboard. Satte mig i ena hornet och fick genast en boll pa mig. Vad ar det med fotboll och killar? Ge dom en boll och fullstandigt vansinne bryter ut?! Plotsligt hade alla de 14-18arsgrabbarna forvandlats till ododliga superhjaltar som dodsforaktande kastade sig med nasan fore ner i betongen for att lura av sin kompis.. en boll. Helt hapen att ingen skadade sig allvarligare an vad de gjorde. En nobel orientalisk kille fick en elak spark pa smalbenet som fick honom att ligga pipandes i ett horn i fem minuter, och tio minuter senare ar han anda uppe och haltar omkring pa plan. Man maste ju offra sig for laget.

Resten av helgen agnade vi at stillsammare aktiviteter. Spel och dobbel hemma hos Vera och George narmare bestamt. Roligaste pokerkvallen jag nagonsin varit pa - det mesta av tiden gick at till att dividera om huruvida de grona markerna var femmor eller kanske tior? Eller kanske tjugor.. Forvirringen bredde ut sig allt mer ju mer ju senare tiden led. Och jag vann! Tva hander! Fastan jag inte kan spela poker. (Sa i slutandan hade jag ju anda blivit av med allt jag hade. Det mesta till B. Ppfffftt.) Det basta med poker ar anda att man far hamburgare och glass. Som pa ett barnkalas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar