söndag 9 januari 2011

Januari

Hemma. Otroligt skönt efter långa långa resan. Som vart fantastiskt fin men också just.. lång. Man blir alldeles märklig av att byta vilt mellan strand och djup snö, till slut vet man inte vad det är för tid på dan knappt. Avslutade resan med ett mellanstopp i Agonda, dit vi kom kl fem på morgonen och tillbringade morgonen sovandes i korgstolar i restaurangen på stranden..

I Kodai skiner solen som aldrig förr, helt underbart att komma fram till våren. Ser verkligen framemot att tillbringa januari och februari i solsken och tygskor. Vädret är väl det som ändrats mest.. skickade pliktskyldigt ett mail till berörda för att meddela att vi blivit någon dag försenade, och när jag sen sprang på den snälla låg-och mellanstadie koordinatorn igår i biblioteket så tittade hon förvånat på mig och sa ´va gör du här?!´ Tydligen vart budskapet som gått fram att jag inte skulle komma tillbaka på hela nästa vecka.. Somligt är alltså i högsta grad detsamma. Jejje.

De har i alla fall bytt golvet i biblioteket och vitvaskat väggarna.. lila. Men lila är ju också fint. Blev bara så full i skratt när jag såg det.. Hur kan whitewashing förvandlas till lila?! Purplewashing heter det väl då?

För övrigt medverkade jag till att B fick Fifa 11 i julklapp. Jag ångrar mig lite nu. Men bara lite.

3 kommentarer:

  1. lila. nu blir jag. nervös.

    SvaraRadera
  2. Men det är ljust ljust lila. Mer som gredelint? Om man kisar så ser man det nästan inte.. Antar att det var färgen de hade mest av. Eller så får du helt enkelt plocka fram rottingen när du kommer tillbaks. Ska skicka bild. :)

    SvaraRadera
  3. Om man ska vara rättvis så kan man kalla det för brutet vitt. Med lila. Omisskännligt lila.

    SvaraRadera