onsdag 31 augusti 2011

Jag har tänkt

(Jo jag har tid med det nu när jag är mammaledig.) att jag ville berätta om alla saker som har hänt mig på sistone. Men eftersom det har hänt så många saker på sistone så har jag inte haft tid med det. Här kommer ett kort urval:

  • vart i Kristianstad och ätit kinamat
  • vart i Barcelona och ätit tapas
  • vart på en väldigt högljudd flamencoshow
  • tappat min fuskskinnjacka med min Ni hao-pin på (förlåt Johanna.)
  • missat Tingsek-konserten eftersom jag var sjuk
  • flyttat ihop Stina och Johan
  • återbördat en stol som av misstag stals från Stinas efterträdare
  • dansat på Svenska Björnstammens konsert (fy fan va bra!)
Det jag ska berätta nu har jag inget bildbevis på, men det är icke desto mindre sant: på vägen till Kristianstad passerade vi ett fult grått lådhus med en snurrande skylt på taket. Till min bestörtning kunde jag allteftersom skylten vred sig läsa inte bara "BOB" utan också "Önos" OCH Felix! Är folk medvetna om denna skamlösa syltkartell?? Där står man på Ica (eller i mitt fall Hemköp) och öder tid på att åma sig över vilken sylt man ska välja, när de hela tiden huserat i samma skruttiga fabriksskjul... Skandal! Säkert är det samma sörja i alla burkarna också. Det kanske inte ens är olika frukt i? Antagligen är det bara "rött" eller "gult".. Nåja. Tror ni mig inte så åk själva o kolla. Det ligger alltså.. någonstans på vägen mellan Malmö och Kristianstad. Jag är tyvärr sällan särskilt uppmärksam på den där sträckan och kan alltså inte förklara mer exakt.

Annars är det fint på vägen till Kristianstad. Massa skog och röda stugor mm, men det som verkligen gör mig glad är just skyltarna. Nu sist passerade vi bland annat ett skruttigt fik (som hade gjort sig i vilken Lynch-film som helst) med lakoniskt handskrivet plakat utanför: Räkmacka 30 kr. Favoriten var dock ett vitt tillika skruttigt hus med det fåordiga budskapet: Danska kläder 34-56. Wow.

Avhåller mig från att publicera ytterligare en bild på min son iförd öronskydd när han sover sig igenom Svenska Björnstammen. Han har nu varit på fyra konserter. Det tycker jag verkar bra för framtiden.

3 kommentarer:

  1. Oh no! Ni-hao - How are you-pinnen??!?!! Vilken förlust! Jag känner på mig alldeles säkert att den nya ägaren inte kommer varken förstå eller uppskatta det budskapet så som det rätterligen bör uppskattas. Expo och allt. Men,men. Världen är full av världsliga ting. Jag tycker annars att det låter som att det går bra där hemma med ledigheten. Ang Tingsek så var det ju iofs trist, men jag har å andra sidan missat på ett ungefär ALLA konserter jag tänkt gå på i år och ändå sitter jag här och skiner som en sol. Tur att vi har Spotify kan man tänka då. Ja, eller jotube för den delen. Oväntat det där med sylten dock...

    I rapport uppifrån kan jag nu meddela att jag nyss avslutat analysen och lagt till en innehållsförteckning. Nästa etapp blir att rätta till slutsatsen och sen skriva klart introduktionen. Funderar på om den sista diskussionen (den där jag talar om vad JAG kan bidra med till det organisationsteoretiska samtalet) kanske får vänta till imorn. Hjärnan känns som en tvättsvamp idag och kroppen skulle helst aldrig klivit ur sängen om den fått välja. Men vad gör det när det är ENKELT ATT SKRIVA UPPSATS! Wööööööööw! Känner du PEPPEN!?!?!

    SvaraRadera
  2. Jaa jag känner jag känner. Du är SÅ duktig! Verkligen! Har du dina nya peppiga örhängen på dig så kanske de bidrar. Man tänker bättre med fina örhängen.. tror jag..

    Och ja.. det var ett svårt slag med pinnen. Alldeles säkert kommer de inte alls att förstå. Men sådan är nu en gång världen.

    SvaraRadera
  3. Hej älskling, jag och Dag tycker att du har världens bästa blogg, Dag vill gärna äta den, även om den är lite gammal nu ;-) Pussar!

    SvaraRadera